Tag: Смяна на предназначение, Проекти по всички части цена, Архитект, Архитект–София, Смяна на предназначение цена, Архитект София, Проекти по всички части, Преустройство, Проектиране на къщи, Проектиране на къщи цена, Преустройство цена

Tehnopol.bg - архитектурно студио

Compact List of tagged item

Представляване пред компетентен орган
  • Въпроси и отговори, свързани с преустройство

    Таванът ми може ли да бъде отнесен към самостоятелните обекти?


    Самостоятелните обекти представляват сграда с етаж или част от етаж в сграда в това число - жилища, магазини, ателиета, гаражи и др. Необходимо е тези обекти да притежават автономно функционално предназначение и собствеността върху дадения обект да бъде доказана с документ за собственост. Самостоятелни обекти не се явяват общите части и помещенията в постройката, паркоместата, мазетата, таванските, складовите и останалите помещения, служещи на самостоятелните обекти в постройката. Ако тавана ви е вписан като самостоятелен в нотариалния акт и жилището ви притежава друг вписан складов парцел, или разполага със самостоятелен нотариален акт, то тогава тавана може да се счита за самостоятелен обект.

  • Декострой ООД

    “Получихме професионално отношение, компетентни съвети и отлично колегиално обслужване за нашите корпоративни клиенти.”

    Емил Чакъров, управител, "ДЕКОСТРОЙ" ООД.
  • Изработка на макети

    Vestibulum a augue eros. Nullam aliquam leo ac orci scelerisque, sed gravida metus imperdiet. Sed volutpat dapibus tempus. Nunc tempus

  • Интериорен дизайн

    Vestibulum a augue eros. Nullam aliquam leo ac orci scelerisque, sed gravida metus imperdiet. Sed volutpat dapibus tempus. Nunc tempus

  • Какви изходни данни са необходими за стартиране на проектирането и разрешението за строеж?

    Може би няма човек, който да не знае, че  за стартирането на нов обект е необходим проект. Ето защо и най-често задавания въпрос е свързан точно с тази тема, а именно - какво е необходимо, за да бъде стартиран проекта? Наборът от документи, които трябва да се набавят е по известен под името "изходни данни". В няколко статии ще ви запознаем какво точно се крие зад това название, какви са необходимите документи за стартирането  на проекта и какво точно ще ви бъде необходимо, за да го внесете и да получите разрешение за строеж.

  • Какви принципи се прилагат при проектирането върху съществуваща сграда?

    На първо място трябва да бъде заложена ясна цел на  преустройството.

    Необходимо е потребителят да има точна концепция за намеренията, предимствата и цената на извършваното преустройство. Необходимо е също така съществуващата сграда да разполага с качества, които да предразполагат запазването й: удачно местоположение в парцела, подходящо класифициране на новите цели, висококачествена и издръжлива конструкция.

    Преустройството на сградата не трябва да се извърша непременно и да се превръща в единствената ви идея: сумата може да бъде същата и дори да надхвърли новото строителство, а последствията от неправилното изпълняване са големи.

  • Какви са условията за преустройство на ателие в жилище?

    Много от вас може би се питат: „Какъв имот да закупя - апартамент или ателие“ „Има ли някакво значение“. Разбира се, че има. Голяма част от ателиетата се използват като жилища, макар статутът им да не е такъв. Ако вие сте собственик и вашите съседи ви имат зъб за нещо, те биха могли да подадат сигнал, а най-лошото, което произхожда от него е започването на процедура срещу вас за използването на ателието и изгонването ви от него. Това, което може да направите е да се позовете на чл. 38ми от ЗУТ( моля погледнете закона). Позовавайки се на закона вие бихте могли съвсем легално да промените статута на имота, като го измените на жилищен.

  • Какво представлява архитектурното заснемане?

    Мнозина от вас може би си представят, че архитектурно заснемане се извършва като се снима сграда с помощта на телефон или фотоапарат. Истината обаче е съвсем друга.

    Всъщност архитектурното заснемане е действие, при което квалифициран архитект взема мерки на части от помещение, сграда или цяла постройка и ги начертава.

  • Преустройство и ремонтиране на жилище

    Необходимостта от по-обширна жилищна площ насърчава хората да преобразяват домовете си като премахват или изграждат стени, прокарват водопроводна мрежа, там където не е предвидена по план, преправят инсталации и др. В повечето случаи преустройствата се изпълняват без наличието на необходимите разрешителни и документация. В крайна сметка в законите са предвидени изисквания, които трябва да бъдат спазвани, за да може да се осигури безопасността на собствениците, живущите и пребиваващите в постройката. Преустройства се осъществяват освен на територията на жилищните обекти, така и във всички останали сгради или част от тях, в това число складове, магазини, зали, офиси и т.н.


    В някои случаи преустройството протича паралелно със смяна на предназначение на обекта, а в други случаи се извършва само преустройство. Съгласно установените процедури и при двата споменати вида преустройства се извършват по аналогичен и взаимосвързан начин.

  • Преустройство на таван

    Методи за преустройство на съществуващ таван в подпокривен етаж посредством капандури и надстрояване:

    Голяма част от къщите, блоковете и кооперациите, издигнати преди много години разполагат с просторни тавани, които не се ползват с пълния си капацитет. Причината е в строителните похвати, които налагат наклон на покрива в диапазона от 30% до 50%, поставянето на конструктивни компоненти като греди и колони, отсъствието на топлоизолация и прозорци.

  • преустройство, преустройство цена, смяна на предназначение, архитект, Архитект–София

    Проект за преустройство - Изготвяне на проектната документация

     

    В предишната статия Ви запознахме с документацията, която се изисква в началния етап на преустройството.

    Съществуват още няколко аспекта, които се вземат в предвид едно коректно преустройство:

    • В зависимост от даденото събитие проекта се съгласува с Електроразпределение, Водоснабдяване и канализация, Газоснабдяване, Топлофикация, Регионална здравна инспекция, Регионална инспекция по околната среда и водите и др.
  • Проект за преустройство, реконструкция, смяна на предназначение, смяна на статут и др. на услуги от архитектурно студио "Техно Пол БГ" ЕООД

    Едни от най-често изпълнимите проекти в архитектурните процедури са именно проектите за преустройство и смяна на предназначението.


    За да се стигне до окончателното одобрение за използване на обект с нов статут се преминава през редица процедури за смяна на предназначение, които в някои варианти се оказват скъпи, многосъставни и отнемат доста време от стартирането до финализирането на смяната на предназначение. Съществуват и случаи в които така желаното преустройство не може да бъде осъществено. Този факт много пъти се омаловажава и довежда до неочаквани разходи и забавяния, които се оказват изключително неприятни в случите, които вие сте наемател на търговски обект, вече сте заплатили наем, а не можете да стартирате дейността, която ще се извършва в помещението.

  • Процедури при преустройство

    За да се извърши легално преустройство е необходимо сградата да притежава технически паспорт, както и разбира се тя да бъде законно построена. Придобиването на удостоверение за търпимост не означава, че постройката е законна, но пък дава правото за разрешаване на преустройство.

    Първият етап е да се подсигури и подреди първоначалната документация за сградата, която ще се преустроява.

  • Работа за публични възложители

    Vestibulum a augue eros. Nullam aliquam leo ac orci scelerisque, sed gravida metus imperdiet. Sed volutpat dapibus tempus. Nunc tempus

  • Смяна на предназначение

    Quisque condimentum ipsum ante, posuere feugiat ipsum accumsan in. Donec porttitor massa sem, eget dapibus nisl interdum interdum. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Nulla nec lacus quis nunc lobortis hendrerit. Fusce euismod dictum est, id pulvinar velit suscipit nec. Nullam odio tellus, fringilla nec imperdiet nec, lobortis ac mi. Praesent feugiat, lorem in ultricies faucibus, odio ante aliquam purus, sit amet dignissim odio nisl ut libero. Phasellus cursus tortor mi, in pellentesque lectus mattis eu. Etiam diam risus, elementum eu dignissim ac, sodales eget lorem.

     

  • Смяна на предназначение - всички проекти

    Какво трябва да знаем преди да престъпим към узаконяване или монтиране на нашата рекламна табела?

    От 2009 година в Столична и други общини са дефинирали начина на поставянето на така наречените рекламни табели към търговските обекти на партерните етажи. Към настоящия момент за Столична община в сила е „НАРЕДБА за преместваемите обекти, за рекламните, информационните и монументално-декоративните елементи и за рекламната дейност на територията на Столична община“ от 11.2014г.

    Наред с тази наредба, вече е често срещана практика да виждаме подобени по вид но с леки корекции наредби и в други по малки общини. Какво трябва да знаем преди да престъпим към узаконяване или монтиране на нашата рекламна табела?

    Целта на тази наредби е да има ред при поставянето и узаконяването на рекламни табели и съоръжения в нашия град. Защото, съгласете се  не бива да се поставят табелите така че да ощетяват както нашите съседи така и самите нас ако сме близо до такива обекти. Целта е да няма зле укрепени, неправилно осветени и неправилно поставени рекламни табели (в това число пречещи на преминаване и ниско разположени с висок риск за сблъсък за преминаващите хора). 

    В наредбата са разгледани множество хипотези, с които няма да ангажираме Вашето внимание, само ще кажем най- важните неща, а те са:

    1. Кога е необходимо узаконяване на рекламна или информационна табела, и суответно изготвяне на проект?

    Този въпрос ни се задава постоянно, а отговора е много лесен. Всяка една табела надлис или фолио трябва да бъдат узаконени когато са извън Вашия обект. Не трябва разрешение за монтаж единствено за лепенка и то когато е само върху витрина към Вашия обект. За всички останали случаи се изисква проктна документаци и одобряване от компетентните органи.

    1. Каква е разликата между рекламна и информационна табела и какво можем да изобразяваме на тях, нали всчките табели служат за реклама?

     2.1 Фирмените надписи

    Най-разпростанени са точно фирмените надписи, това са табели задължително разположени на фасадата на търговския обект за, който се отнасят. Ключовото тук, е че не можем да сложим табела с фирмен надпис на чужд обект, където не се извършва тази дейноста която е описана на самата табела. Какво можем за изобразим?

     На такъв тип табели не може да има нищо друго освен:

    • Име на фирмата

    Тук можем да напишем името на нашата фирма само, както е записана в търговския регистър и скоято извършваме дейността на обекта.

    • Лого на фирмата

    Можете да поставите логото на Вашата фирма на табелата, само обаче ако имате сертификат за патент. Т.Е. ако не сте запатентовали логото на Вашата фирма нямате право да го използвате.

    • Дейност на фирмата

    Тази точка колкото и да е невероятно ни дава почти неограничена свобода за поставяне на текстове, разбира се отнасящи се до Вашата дейност. Например ако Вие вашата дейност е магазин за авточасти, то вие можете да сложите логата и марките на сътветните автомобили стига да имате договор за дистрибуция на сътветния производител. На табелата може да бъде написано също „АВТОЧАСТИ“, „ЗАСТРАХОВКИ“, „ФРИЗЬОРСКИ САЛОН“ и т.н. . Честа и погрешна практика на такива табели да се слагат изображения на хора, пари и други неща които не се отнасят до трите горе изброени  изречения.

    2.2 Реклами (покривни и калканни)

    Рекламните най-общо казано са всички изображения или обемни букви, носещи рекламно послание към дадената марка. Тези табели могат да се поставят на обекти нямащи пряко връзка с дейноста, която се извършва в самия обект, но по оределени правила.

    1. Къде можем да поставяме Фирмени и рекламни табели?

    Както стана ясно по горе табели с фирмени надписи трябва да бъдат поставяне само на обекти за, които служат. Табела с фирмени надписи могат да бъдат поставяни само на партерните етажи. На по горните етажи или на покрива можете да сложите табела, само ако дейността която развивате е в повече от ¾-ти от сградата. Тази точка най-подхожда за хотели или предприятия, които са собственици на цялата сграда. Фирмените надписи нямат ограничения за размери стига да не излизате от границите на фасадите на Вашия обект по долу сме показали най-масови случай на разполагане на табели, и кога те са осъществими:

    а. Табела, излизаща напред пред фасадата с повече от 15 см трябва да бъде разположена на височина над 250см от тротоара до долния й край. (Схема 2)

    б.Когато табелата е сложена по ниско от 250см. тя трябва да излиза максимум 15см пред фасадата на обекта. (Схема 2 a=15см)

    в. Табела не може да излиза с повече от 150см напред от фасадата. Или може да се каже, че ако "а" не може да бъде повече от 150см. и едновременно с това "b" трябва да е повече от 250см считано от тротоара. (Схема 2-  amax=150см; bmin=250см;)

    г.  Не е допустимо табела, разположена над входа или витрината на магазина да влиза в пространството на горния етаж. (Схема 4 –правилно; Схема 5- неправилно)

    д. Табела, разположена на козирка пред търговски обект неможе да бъде по висока от 100см.

     

    4.     Какво трябва да съдържа проект за узаконяване на рекламна или информационна табела, за да бъде издадено разрешение за строеж?

    Проектът за такива съоръжения е съставен от няколко части, всяка от които се прави от различен проектант, от там и се сформира цената за проектиране:

    1.Архитектурна

    2.Дизайн. Проекта най-често се предава в папката на проект Архитектура.

    3.Конструкции. Проекта се проверява и подпечатва от втори конструктор притежаващ валидно удостоверение за „ТЕХНИЧЕСКИ КОНТРОЛ”.

    4.План за безопасност и здраве или както го наричат „ПБЗ

    5.Електрическа част

    1. Какви документи са необходими за узаконяването на рекламни или информационни табели?

    След като сте убедени, че вашите  фирмени надписи (рекламни табели) отговарят на гореспоменатите условия трябва да подготвите следните документи:

    • нотариален акт;
    • договор за наем;
    • разрешение за ползване на обекта както;
    • писмено съгласие от собственика;

    Ако сте собственик, можете да внесете проекта само с нотариалния акт и разрешение за ползване на обекта.

      Ако сте с под наем можете да бъдете Възложител на проекта, но с наличието на горните документи.

    При интерес към услугата узаконяване на рекламни табели можете да се свържете с нас на посочените контакти. Можем да Ви консултираме напълно безплатно по телефона като ни изпратите снимка на електронната поща или viber.

    Вече можете да бъдете спокойни за узаконяването на Ващите реклами без да излизате от Вашия обект. Ние предлагаме услугата представляване пред компетентните органи до получаването на Разрешение за монтаж. Всичко което искаме е Вашето желание ние засвършм работа.

     

     

  • Смяна на предназначение, отнасящо се за поземлените имоти

    Поземлената площ на страната се разделя на обособени територии, чието предназначение е различно. Базирайки се на Закона за устройство на територията (ЗУТ) в зависимост от предназначението си територията се подразделя на следните типове:


    - урбанизирана територия (населено място и селищно образувание); 
    - земеделска територия; 
    - горска територия; 
    - защитена територия; 
    - нарушена територия за възстановяване; 
    - територия, заета от вода и воден обект; 
    -територия на транспорта. 

insgsmseoseosuplementfurniturecleaningmoversparfumsarchitectnewssportsgsmkeyautocleaningshortletsrentacar


Warning: preg_match(): Unknown modifier '/' in /home/tehnt7nc/public_html/plugins/system/cache/cache.php on line 164