Поставяне на реклама в град София
Необходимо да знаете, че изготвянето на проект и поставянето на всякакви външни реклами в гр. София, стриктно се изпълнява съобразно Наредба за преместваемите обекти, рекламните, информационните и монументално-декоративните елементи, както и за рекламната дейност на територията на столична община (НПОРИМДЕРДТСО).
С помощта на наредбата се:
- урежда проектирането, изработването и поставянето на рекламите в градски условия;
- обезопасява зоната около поставените реклами,
- гарантира безпроблемното придвижване на обекти в градски условия;
- възпрепятства поставянето им на неуместни терени в това число зони, където са означени с пътни знаци и табелки, паметници на културата, и пр.
Аналогични на тази наредба правила и норми за поставянето на реклами се прилагат и в други градове.
Как се узаконяват рекламите?
При узаконяването на вече съществуваща реклама се съставя проект, отбелязващ самата реклама и как тя е монтирана. Съдържанието на проекта не се различава от този за нова реклама. Единственото нещо с което трябва да се съобразява проектантът самото заснемане.
По време на проверката се мерят отстоянията и се вземат размерите на рекламата. Прави се изчерпателна справка от какви материали е направена, и къде точно е поставена – на самата фасада или на покрива на сградата.
При узаконяването на вече съществуваща реклама е желателно да се представи и проект на обекта, както и файловете по които е работила рекламната агенция (последното не е задължително условие).
При узаконяването на нова реклама е препоръчително преди да се изготви проекта от архитект да намерите квалифицирана фирма и да уточните с нея детайлите на визията и самото съдържание на рекламата (шрифт, текст, цвят, материал и пр.).
Когато рекламната агенция ви даде одобрения от вас краен продукт (най-добре е цветното изображение да бъде в JPEG формат), проектирането на рекламата може да започне.
Когато получите одобрение на проекта от общината, вече имате разрешение за поставяне на рекламата.
Аналогично на проект за узаконяване и тук е желателно да се представи проект на обекта на които ще се поставя рекламата.
Какво трябва да съдържат проектите за реклами?
- Проект Архитектурна – изготвя се, за да бъде доказано, че рекламата е направена съобразно правилата в наредбата.
- Проект Дизайнерска - изготвя се, за да се покажат какво е дизайнерското решение.
- Проект Конструктивна - изготвя се, за да бъде доказано, че са направени правилните конструктивни разрешения на поставянето към постройката и конструкцията на рекламата.
- План за безопасност и здраве - изготвя се, за да бъдат описани рисковете при строително-монтажната работа и предоставя съвети за безопасното им осъществяване.
- Проект Електрическа - Този дял от проекта не се изготвя за реклами на които няма да бъде поставено осветление. Ако все пак бъде поставено осветление се прави проект, като неговата цел е да се покажат какви са линиите и източника на захранване и съответно да се избере правилния начин на осветяване и осветителните тела.