Tag: Смяна на предназначение, Проекти по всички части цена, Архитект, Архитект–София, Смяна на предназначение цена, Архитект София, Проекти по всички части, Преустройство, Проектиране на къщи, Проектиране на къщи цена, Преустройство цена

Tehnopol.bg - архитектурно студио

Compact List of tagged item

Представляване пред община
  • Herbalafe

    “ Потвърждаваме, че сме изключително доволни от извършените работи и с удоволствие ще работим съвместно и за в бъдеще с "Техно Пол БГ" ЕООД.”

    Васил Байчев, управител на "Универсал К България" ООД.
  • В резюме

        Създаването на проект за сграда или съоръжение е сложен и специфичен процес, свързан със съчетаване на изходни данни, цели и нормативни изисквания. За нас този процес е ясен и отработен във времето благодарение на опита, натрупан в интензивната ни работа. При стартиране на проекта можем да дадем експертна оценка и да представим пътят до реализиране на целта за клиента, с хронология на събтията, приблизителни срокове и очаквани стойности за отделните процеси и услуги. Чрез тази оценка клиентът добива ясен план за работа. Запознава се с всички свои права и задължения като „Възложител“ и с всички услуги, които можем да извършим като проектанти за осъществяването на инвестицията.

        Съществуват разнообразни задачи и типове сгради и съоръжения. Всеки проект има свои специфики, изисквания, проблеми и възможности за решения. За нас като проектанти, освободени от ограничителни рамки, е удоволствие да се сблъскаме с нови задачи, тъй като основополагащите неща във всеки проект са еднакви, а новостите създават стимул и вълнение в творческия работен процес. Винаги изхождаме от даденостите на терена, желанията на инвеститора, нашите възгледи и предложения, а решението на задачата идва след като се напасната всички парченца от „пъзела“.

         В нашия сайт можете само за на няколко минути да разгледате извадка от най-значимите проекти на архитектурно бюро „Техно Пол БГ“ ЕООД, а проектирането и изграждането на всяка модерна сграда отнема месеци и дори години. Заедно с Вас като наши клиенти, архитекти, инжинери и дизайнери на нашето архитектурно бюро започват съвместна работа от първите скици до технически или работен проект на Вашата модерна сграда. В процеца на проектиране вие давате Вашите идеи, а ние ставаме Вашите съветници и приятели. Смятаме, че участието на клиента(Възложителя) в процеса на архитектурното и техническото проектиране трябва да бъде отправна точка за развитието на творческата философията и стратегията на екипа за развитие на талантливи архитекти, дизайнери,  инженери – екипът от проектанти обединени в архитектурното бюро „Техно Пол БГ“ ЕООД.
          Персоналната отговорност в работата на всеки един проектант на архитектурното студио е много важен елемент във връзката с нашите клиенти, които идват при нас с тяхната история, мечти, техните проблеми и често противоречиви желания. В 21-ви век всяка сграда има нужда от енергийна ефективност, модерен вид с панорамни прозорци и витрини, сграда в стил хай-тек със скатен покрив, или модерна сграда с големи прозорци и плосък покрив, но без да избягваме заобикалящата ни среда и разбирането за това, какво е една съвременна сграда. Тя не е черупка, но е отражение на вътрешния живот, хармонията на семейството, всичко това усложнява нашата задача, но резултатът ни прави перфектни.

         Проектът  “Съвременна сграда” - за „Техно Пол БГ“ ЕООД не е набор от документи и проекти, това е жив организъм, който трябва да бъде поддържан през деня и през ноща, а работата по проектите може да се смята за завършена, само когато  нашите клиенти седнат да вечерят с цялото си семейство на запалена камина в техния нов дом. Следователно, основният принцип на нашата работа е - няма стандартни решения, индивидуалността и уникалността на всеки един наш проект е нашата цел.

        Нашите интереси и възможности не се ограничават до сгради или съоръжения от един тип. Ние с удовоствие можем да Ви предложим съвременни решения, както за еднофамилни или многофамилни жилищни сгради, така имаме опит в спотртни съоръжения, като спортни зали, картинг писти, рекламни и нформационни съоръжения, производствени сгради, реконструкция и преустройства на съществущи сгради, смяна на предназначение на отделни обекти или цели сгради.  От 2009г. стотици наши клиенти са избрали нашия екип и ние сме подходили по индивидуален начин към всеки един от тях. Сред нашите клиенти са голям брой частни лица за единични поръчки, но е важно да подчертаем, че големи корпоративни клиенти са ни предпочeли за дългосрочно партньорство. Някои от тях са  “Дженерали застраховане” АД (GENERALI),  „SIEMENS, “EASY SREDIT”, “SPESH KESH”, “blizoo”, “VIVACOM”, хотел „BEST WESTERN-Sofia“ , “Доверие“ АД, „ДСК“ АД, „VIMAX“, “plast market”, “Rollplast”, “Паркетен свят”, „Herbalife“.

       Да работят с нас чрез обществени поръки са избрали няколко публични възложители като Министерство на Културата, община Рудозем, община Белица, община Бургас, община Своге, община Смолян и  община Хасково. Разработваме и внедряваме мерки  по националната програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради на територията на няколко общини.

         В архитектурно студио „Техно Пол БГ“ ЕООД, сме екип от архитекти, дизайнери и инженери, за които е важно да осъществят Вашата идея за съвременна и модерена сграда. Ще създадем сграда и съоръжения, които да бъдат не само красиви и удобни и функционални, но преди всичко, надеждни.

  • Въпроси и отговори, свързани с преустройство

    Таванът ми може ли да бъде отнесен към самостоятелните обекти?


    Самостоятелните обекти представляват сграда с етаж или част от етаж в сграда в това число - жилища, магазини, ателиета, гаражи и др. Необходимо е тези обекти да притежават автономно функционално предназначение и собствеността върху дадения обект да бъде доказана с документ за собственост. Самостоятелни обекти не се явяват общите части и помещенията в постройката, паркоместата, мазетата, таванските, складовите и останалите помещения, служещи на самостоятелните обекти в постройката. Ако тавана ви е вписан като самостоятелен в нотариалния акт и жилището ви притежава друг вписан складов парцел, или разполага със самостоятелен нотариален акт, то тогава тавана може да се счита за самостоятелен обект.

  • Изработка на макети

    Vestibulum a augue eros. Nullam aliquam leo ac orci scelerisque, sed gravida metus imperdiet. Sed volutpat dapibus tempus. Nunc tempus

  • Интериорен дизайн

    Vestibulum a augue eros. Nullam aliquam leo ac orci scelerisque, sed gravida metus imperdiet. Sed volutpat dapibus tempus. Nunc tempus

  • Как да направите смяна на предназначението на имот

    Може би и вие сте от хората, които са решили, че искат да се занимават със собствен бизнес? И ето тук вече възникват въпроси, свързани с предназначението на имота. В повечето случаи се случва така, че помещението, което сме избрали има нужда от смяна на предназначението. Според разпоредбите въпросната промяна се смята за нов строеж и е задължителна. Без значение дали става въпрос за имот под наем или за собствен, най-честата смяна на предназначението е тази от магазин на заведение и обратното, както и от апартамент на офис.

  • Какво е необходимо при вътрешно преустройство на апартамент

    Ако сте решили да правите вътрешно преустройство на апартамента си и по специално да сменяте щрангове или да засягате носещи стени, но не знаете към и коя институция и какво разрешение да извадите, то тогава прочетете следващите редове.

    Ключът към отговора се крие в следните нормативни актове -  Закон за собствеността (ЗС), Закон за управлението и реда в етажна собственост (ЗУРЕС), Закон за устройство на територията (ЗУТ) и наредби, обвързани с прилагането на ЗУТ.

  • Преустройство и ремонтиране на жилище

    Необходимостта от по-обширна жилищна площ насърчава хората да преобразяват домовете си като премахват или изграждат стени, прокарват водопроводна мрежа, там където не е предвидена по план, преправят инсталации и др. В повечето случаи преустройствата се изпълняват без наличието на необходимите разрешителни и документация. В крайна сметка в законите са предвидени изисквания, които трябва да бъдат спазвани, за да може да се осигури безопасността на собствениците, живущите и пребиваващите в постройката. Преустройства се осъществяват освен на територията на жилищните обекти, така и във всички останали сгради или част от тях, в това число складове, магазини, зали, офиси и т.н.


    В някои случаи преустройството протича паралелно със смяна на предназначение на обекта, а в други случаи се извършва само преустройство. Съгласно установените процедури и при двата споменати вида преустройства се извършват по аналогичен и взаимосвързан начин.

  • преустройство, преустройство цена, смяна на предназначение, архитект, Архитект–София

    Проект за преустройство - Изготвяне на проектната документация

     

    В предишната статия Ви запознахме с документацията, която се изисква в началния етап на преустройството.

    Съществуват още няколко аспекта, които се вземат в предвид едно коректно преустройство:

    • В зависимост от даденото събитие проекта се съгласува с Електроразпределение, Водоснабдяване и канализация, Газоснабдяване, Топлофикация, Регионална здравна инспекция, Регионална инспекция по околната среда и водите и др.
  • Процедури при преустройство

    За да се извърши легално преустройство е необходимо сградата да притежава технически паспорт, както и разбира се тя да бъде законно построена. Придобиването на удостоверение за търпимост не означава, че постройката е законна, но пък дава правото за разрешаване на преустройство.

    Първият етап е да се подсигури и подреди първоначалната документация за сградата, която ще се преустроява.

  • Работа за публични възложители

    Vestibulum a augue eros. Nullam aliquam leo ac orci scelerisque, sed gravida metus imperdiet. Sed volutpat dapibus tempus. Nunc tempus

  • Смяна на предназначение

    Quisque condimentum ipsum ante, posuere feugiat ipsum accumsan in. Donec porttitor massa sem, eget dapibus nisl interdum interdum. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Nulla nec lacus quis nunc lobortis hendrerit. Fusce euismod dictum est, id pulvinar velit suscipit nec. Nullam odio tellus, fringilla nec imperdiet nec, lobortis ac mi. Praesent feugiat, lorem in ultricies faucibus, odio ante aliquam purus, sit amet dignissim odio nisl ut libero. Phasellus cursus tortor mi, in pellentesque lectus mattis eu. Etiam diam risus, elementum eu dignissim ac, sodales eget lorem.

     

  • Смяна на предназначение - всички проекти

    Какво трябва да знаем преди да престъпим към узаконяване или монтиране на нашата рекламна табела?

    От 2009 година в Столична и други общини са дефинирали начина на поставянето на така наречените рекламни табели към търговските обекти на партерните етажи. Към настоящия момент за Столична община в сила е „НАРЕДБА за преместваемите обекти, за рекламните, информационните и монументално-декоративните елементи и за рекламната дейност на територията на Столична община“ от 11.2014г.

    Наред с тази наредба, вече е често срещана практика да виждаме подобени по вид но с леки корекции наредби и в други по малки общини. Какво трябва да знаем преди да престъпим към узаконяване или монтиране на нашата рекламна табела?

    Целта на тази наредби е да има ред при поставянето и узаконяването на рекламни табели и съоръжения в нашия град. Защото, съгласете се  не бива да се поставят табелите така че да ощетяват както нашите съседи така и самите нас ако сме близо до такива обекти. Целта е да няма зле укрепени, неправилно осветени и неправилно поставени рекламни табели (в това число пречещи на преминаване и ниско разположени с висок риск за сблъсък за преминаващите хора). 

    В наредбата са разгледани множество хипотези, с които няма да ангажираме Вашето внимание, само ще кажем най- важните неща, а те са:

    1. Кога е необходимо узаконяване на рекламна или информационна табела, и суответно изготвяне на проект?

    Този въпрос ни се задава постоянно, а отговора е много лесен. Всяка една табела надлис или фолио трябва да бъдат узаконени когато са извън Вашия обект. Не трябва разрешение за монтаж единствено за лепенка и то когато е само върху витрина към Вашия обект. За всички останали случаи се изисква проктна документаци и одобряване от компетентните органи.

    1. Каква е разликата между рекламна и информационна табела и какво можем да изобразяваме на тях, нали всчките табели служат за реклама?

     2.1 Фирмените надписи

    Най-разпростанени са точно фирмените надписи, това са табели задължително разположени на фасадата на търговския обект за, който се отнасят. Ключовото тук, е че не можем да сложим табела с фирмен надпис на чужд обект, където не се извършва тази дейноста която е описана на самата табела. Какво можем за изобразим?

     На такъв тип табели не може да има нищо друго освен:

    • Име на фирмата

    Тук можем да напишем името на нашата фирма само, както е записана в търговския регистър и скоято извършваме дейността на обекта.

    • Лого на фирмата

    Можете да поставите логото на Вашата фирма на табелата, само обаче ако имате сертификат за патент. Т.Е. ако не сте запатентовали логото на Вашата фирма нямате право да го използвате.

    • Дейност на фирмата

    Тази точка колкото и да е невероятно ни дава почти неограничена свобода за поставяне на текстове, разбира се отнасящи се до Вашата дейност. Например ако Вие вашата дейност е магазин за авточасти, то вие можете да сложите логата и марките на сътветните автомобили стига да имате договор за дистрибуция на сътветния производител. На табелата може да бъде написано също „АВТОЧАСТИ“, „ЗАСТРАХОВКИ“, „ФРИЗЬОРСКИ САЛОН“ и т.н. . Честа и погрешна практика на такива табели да се слагат изображения на хора, пари и други неща които не се отнасят до трите горе изброени  изречения.

    2.2 Реклами (покривни и калканни)

    Рекламните най-общо казано са всички изображения или обемни букви, носещи рекламно послание към дадената марка. Тези табели могат да се поставят на обекти нямащи пряко връзка с дейноста, която се извършва в самия обект, но по оределени правила.

    1. Къде можем да поставяме Фирмени и рекламни табели?

    Както стана ясно по горе табели с фирмени надписи трябва да бъдат поставяне само на обекти за, които служат. Табела с фирмени надписи могат да бъдат поставяни само на партерните етажи. На по горните етажи или на покрива можете да сложите табела, само ако дейността която развивате е в повече от ¾-ти от сградата. Тази точка най-подхожда за хотели или предприятия, които са собственици на цялата сграда. Фирмените надписи нямат ограничения за размери стига да не излизате от границите на фасадите на Вашия обект по долу сме показали най-масови случай на разполагане на табели, и кога те са осъществими:

    а. Табела, излизаща напред пред фасадата с повече от 15 см трябва да бъде разположена на височина над 250см от тротоара до долния й край. (Схема 2)

    б.Когато табелата е сложена по ниско от 250см. тя трябва да излиза максимум 15см пред фасадата на обекта. (Схема 2 a=15см)

    в. Табела не може да излиза с повече от 150см напред от фасадата. Или може да се каже, че ако "а" не може да бъде повече от 150см. и едновременно с това "b" трябва да е повече от 250см считано от тротоара. (Схема 2-  amax=150см; bmin=250см;)

    г.  Не е допустимо табела, разположена над входа или витрината на магазина да влиза в пространството на горния етаж. (Схема 4 –правилно; Схема 5- неправилно)

    д. Табела, разположена на козирка пред търговски обект неможе да бъде по висока от 100см.

     

    4.     Какво трябва да съдържа проект за узаконяване на рекламна или информационна табела, за да бъде издадено разрешение за строеж?

    Проектът за такива съоръжения е съставен от няколко части, всяка от които се прави от различен проектант, от там и се сформира цената за проектиране:

    1.Архитектурна

    2.Дизайн. Проекта най-често се предава в папката на проект Архитектура.

    3.Конструкции. Проекта се проверява и подпечатва от втори конструктор притежаващ валидно удостоверение за „ТЕХНИЧЕСКИ КОНТРОЛ”.

    4.План за безопасност и здраве или както го наричат „ПБЗ

    5.Електрическа част

    1. Какви документи са необходими за узаконяването на рекламни или информационни табели?

    След като сте убедени, че вашите  фирмени надписи (рекламни табели) отговарят на гореспоменатите условия трябва да подготвите следните документи:

    • нотариален акт;
    • договор за наем;
    • разрешение за ползване на обекта както;
    • писмено съгласие от собственика;

    Ако сте собственик, можете да внесете проекта само с нотариалния акт и разрешение за ползване на обекта.

      Ако сте с под наем можете да бъдете Възложител на проекта, но с наличието на горните документи.

    При интерес към услугата узаконяване на рекламни табели можете да се свържете с нас на посочените контакти. Можем да Ви консултираме напълно безплатно по телефона като ни изпратите снимка на електронната поща или viber.

    Вече можете да бъдете спокойни за узаконяването на Ващите реклами без да излизате от Вашия обект. Ние предлагаме услугата представляване пред компетентните органи до получаването на Разрешение за монтаж. Всичко което искаме е Вашето желание ние засвършм работа.

     

     

  • Смяна на предназначение на имот в земеделска територия

    Аналогично на смяната на предназначение на имот в урбанизирана територия,земеделската територия извън границата на населено място също се устройва с Устройствената схема и Общ устройствен план. По този начин се дефинира точното предназначение на обособените зони, респективно и на предназначението на поземлените имоти, разположени в тях.

    Осъществими са следните предназначения на земеделски земи, отнасящи се за:

    • обработваема земя (нива, овощна и зеленчукова градина, лозе, ливада и т.н.)
    • необработваема земя (пасище, дерета, оврази и т.н).
  • Цени на услуги предлагани от Проектантско бюро „Техно Пол БГ“ ЕООД

    Проектиране на къщи по всички части. Проекти по всички части цена

    • Жилищни еднофамилни сгради на цени от 14,5 до 28 лв/м2

    -  До 100 m2 - 2800лв.
    -  До 150 m2 - 3300лв.
    -  До 200 m2 - 3900лв.
    -  До 250 m2 - 4650лв.
    -  До 300 m2 - 5200лв.
    -  До 350 m2 - 6150лв.
    -  До 400 m2 - 6800лв.
    -  До 450 m2 - 7450лв.
    -  До 500 m2 - 8000лв.
    -  До 550 m2 - 8690лв.
    -  До 600 m2 - 9360лв.
    -  До 650 m2 - 10 010лв.
    -  До 700 m2 - 10 640лв.
    -  До 750 m2 - 11 250лв.
    -  До 800 m2 - 11 840лв.
    -  До 850 m2 - 12 410лв.
    -  До 900 m2 - 13 050лв.

    -  Над 900 m2– 14,5 лв/м2

    -  Консултация по телефона и в нашия офис.

    -  Посещение на обект и консултация на място(за територията на гр.София) - 50лв.
    - Представляване пред компетентен орган до получаване на „Разрешение за строеж“ - 200лв.

    - Представляване пред компетентен орган и съгласуване до получаване на „Скици, визи, предварителни договори“ - 200лв.

    - Проект за ограда към проект за къща - 300лв.

    - Проект за външна връзка - 150лв.

    - Проект за изгребна яма - 150лв.
    - Kонсултация по телефона и в нашия офис.

    - Проект "Паркоустройство и Благоустройство" - 350лв.
    - Геоложки доклад по архивни данни - 300лв.

    - ОВК проект с включено подово отопление допълнително се заплаща- 140лв.

    -Проект с отопление на ГАЗ, включваш доклад от сертифицирана фирма - 800лв.

    *Забележка: Цените са за проект по всички части необходими за получаване на „Разрешение за Строеж“ от компетентен орган.


     Проекти за фирмени надписи, билбордове, тотеми и реклами

    • Проект за фирмен надпис(рекламна табела) по части архитектура, дизайн, конструкции и ПБЗ - 300лв.

    • Проект за фирмен надпис за повече от една табела - 300лв. + 90лв. завсяка следваща

    • Допълнителен електро проект за светещи или осветени фирмени надписи и реклами - 80лв.
    • Проект за рекламна на калкан по части архитектура, дизайн, конструкции и ПБЗ - 600лв.

    • Проект за фирмен тотем по части архитектура, дизайн, конструкции и ПБЗ - 800лв.(цената включва мотивирано предложение и не включва част геодезия)

    • Проект за рекламен билборд до 12м2 едностранно  по части архитектура, дизайн, конструкции и ПБЗ - 1000лв.
    • Представляване пред компетентен орган до получаване на „Разрешение за поставяне“ - 200лв.

    • Представляване пред компетентен орган до получаване на „Скица с указан начин на поставяне“ и съгласуване с компетентен орган - 200лв.
    • Проект за ФИУТ (фирмено-информационна указателна табела) на стълб и представляване до получаване на "РП" -250лв.
    • Изработка и монтаж на ФИУТ (фирмено-информационна указателна табела) на стълб -200лв.
    • Посещение на обект или консултация на място -40лв.

    • Изработване на мотивирано предложение 150лв.
    • Безплатна консултация по телефона и в нашия офис.

    *Забележка: Цените са за един рекламен елемент при по-големи размери или повече елементи, запазваме правото да коригираме цените.

     Повече информация относно пълнотата на проекта.

    Проекти за смяна на предназначение и преустройсво на търговски и жилищни обекти

    -  До 60 m2 – 1800лв.
    -  До 100 m2 - 2100лв.
    -  До 150 m2 - 2600лв.

    -  До 200 m2 – 3200лв.
    -  До 250 m2 - 3700лв.
    -  До 300 m2 - 4350лв.
    -  До 350 m2 – 4900лв.

    -  Над 150 m2 – по 13лв.м2

    -  Посещение на обект и консултация на място(за територията на гр.София) - 50лв.
    - Представляване пред компетентен орган до получаване на „Разрешение за строеж“ - 300лв.
    -  Безплатна консултация по телефона и в нашия офис.

    *Забележка: Цените са за приблизителни поради спецификата на всеки един отделен обект и зависят от вида на преустройството/смяната на предназначението. Цената би могла да бъде завишена при следните манипулации (Конструктивна намеса, разделяне или обединяване на помещения,голяма промяна на ВиК и ЕЛ. инсталации,  ).

      Повече информация относно пълнотата на проекта.

    Проекти за киоск и щандове в молове и търговски центрове

    • Проект за киоск по части архитектура, ПБЗ (план за безопасност и здраве), Електро - 350лв.

     

    Проекти за преместваеми обекти в УПИ(фургони, контейнери, метални концтрукции по индивидуален проект в частни имоти)

    • Архитектурен проект, конструктивно становище, план за безопасност и здраве, електро проект, пожарна безопасност. В цената на проекта се включва индивидуален проекта на метална конструкция или навес - 1100лв.

    • Посещние на обекта в рамките на гр. София-50лв.

    • Геодезическо заснемане и трасировъчен план (не е задължително във всички случаи) - 350лв.

    • Комбинирана  скица  от действащ регулация и актуална кадастрална карта, и скица от СГКК план - 80лв.

    *Забележка: Цените са за един фургон с размери до 6х3м.,за който ни бъдат предоставени декларация за съответстви и сертификати за качество от производителя.

     

    Устройствено планиране

    • ПУП-ПЗ (подробен устройствен план - план за застрояване) - 1000лв.

    • ПУП-ПРЗ (подробен устройствен план - план за регулация и застрояване) - 1000лв.

    • ПУП-ПР (подробен устройствен план - план за регулация) - 1000лв.

    • ПУП-РУП (подробен устройствен план - работен устройствен план) - 2000лв.

    • ПУП - мотивирано предложение – 250лв.

    *Забележка: Посочените цени са за един парцел с площ до 1000м2, не са включени общински и др. такси за набавяне на изходни данни, процедури по съгласуване на подробните устройствени планове и изготвяне на план-схеми към ПУП, когато това се изисква. За ПУП за два парцела цената се увеличава с 50% и с още 30% за всеки следващ парцел.

     

    Изготвяне на план-схема

    План-схеми и проекти за разположение на маси и столове, хладилни витрини, сергии, щандове, шатри се изготвят за гр. София във връзка с тротоарно право. Включва посещение на място.

    • Изготвяне на план-схема - 180лв.

    • Актуализиране на план-схема - 50лв.(без нанасяне на промени спрямо предходната)

      Изготвяне на проект за ограда до 1000л.м

      Включва следните части.

      • Архитектура и конструкции - 300лв.

      • Геодезия и трасировъчен план 300лв.

     

    *Посочените цени са в български лева и не включват данък добавена стойност

....................................