Tag: Проекти по всички части, Проектиране на къщи, Проектиране на къщи цена, Проектиране на къщa, Проектиране на къщa цена

Идеен проект за картинг писта според изискваниата на CIK-FIA.

 

 

  

Идеен проект за категорията от най висок клас на „CIK-FIA” в община Кърджали.

  • Геометрия на пистата съобразена с всички изисквания и нормативи;
  • Задължителната административна сграда към пистата;
  • Задължителен технически участък и сгради към пистата;
  • Задължителен картинг паркинг  към сграда;

Към този момент в България има три писти регистрирани в българскската федерация по картиг спорт:

-Картинг писта " Хасково"

-Картинг писта "Лаута" - Пловдив

-Картинг писта "Варна"

От трите писти само пистата в гр.Пловдив е хомологирана(сетифицирана) от международнта комисия по картинг „CIK-FIA”. Тази писта има категория „C” което ще че на нея може да се провеждат международни срещи, но не от първенство на  „CIK-FIA”

Целта на този проект е да се направи модерна писта от най висока категория според международните изисквания. Пистата ще окаже висок ефект върху развитието на спорта, туризма и икономиката в района на гр.Кърджали.

Пистата и задъжителните и необходими съоръжения се предвиждат да бъдат разположени на площ около 80 000 кв.м. . В района на пистата ще бъдат разположени следните сгради и съоръжения:

- Асфалтова картинг писта с площ около                                            60 000 кв.м.

- Картинг паркинг за участниците в състезаниети с  площ около   13 000 кв.м.

- Техническа зона с  площ около                                                           3 600 кв.м.

- Административна сграда на пистата с  площ около                          650 кв.м.

                   Асфалтова картинг писта – Дължина на пистата заложена в проекта е 1551 м. и ширина 9м, което ще я направи най дългата сертифицирана писта в България. Дължината на правата част е 150м, ширината 12м. Площа на пистата се предвижда да бъде около 60 000кв.м.   По дължината на пистата се предвижда да има бетонов бордюр 80см, който се явява продължение на пистата и следва нейния профил. До бордюра се предвижда да има зона от трева (100см.),   тя следва наклона на пистата и бордюра не се допусктат неравни преходи между тези зони. На острите завои се предвиждат „RUN-OFF” зони. Те се отделят от пистата с 80см бордюр и представляват асфалтирани зони служещи да минимизират щетите за сътезателите когато загубят управлението над автомобила си. Тези зони обикновено са със същата настилка като като пистата въпреки че е възможно да се направят с по нестабилна повърхност. От страни на тези зони има тревно покритие следващо повърхнината на и наклона на пистата и  „RUN-OFF” зоната. Ширината на „RUN-OFF” зоната се съобразява с видът на завоите, и обикновено е около 10м. От външната и страна задължително се поставят прегради (от гуми или пяна) и ограда.  На местата където разстоянието на две насрешнати платна е между 8-15м се предвиждат бариери от гуми или пяна.По малко разстояние от 8м между две насрешнати платна не се предвижда. На територията на пистата се предвижда да има четири съдийски поста, които представляват повдигната от земята на 60см. площадка 2Х2м. Те трябва да имат пряка видимост един към друг, ако има растителност или други препятствия те трябва да бъдат отстранени. Пред „старт” линията се предвижда да има „Контролна платформа” и мачта , която минава над пистата и на нея  ще са разположени „Старт” светлини .

                   Картинг паркинг за участниците в състезаниети с  площ около   13 000 кв.м.. Този паркинг е абсолютно задължителен залиценз от  „А” категория на писта предвижда се паркинга да бъде разграфен на места 9Х6м. На всеки 8 места се предвижда да има по еднин електрически извод 380V на 20А.

                   Техническа зона с  площ около  3 600 кв.м.. тази зона е абсолютно задължителена залиценз от  „А” категория. Тя представлява асвалтирана разграфена площадка. Някои от зоните в нея са покрити други отделени с огради.  В нея се намират и две масивни постройки .

Техническта зона има следните участъци:

-Помешение с изградена водна инсталация и компрессор за складиране на гуми.

-Помещение с изградена вентилационна система за заскладяване на гориво.

-Пмещение за заскладяване на техническата екипировка.

-Помешение за извършване на техническа проверка (разглобяване).

-Помещение с компютър

Тези пет помещения трябва да бъдат в сграда с масивна конструкция и стени, трябва да могат да се заключват и при нужда да се запечатват.

  • Място под навес където да могат да се извършват технически прегледи.
  • Място под навес където да бъдат разположени везни за теглене до 100кг. Те могат да бъдат изпълнени с рам па за достъп към тях или вградени в земята.
  • Място за камион с гориво
  • Място където започва технически сервиз
  • Място където свършва технически сервиз
  • Място където може да бъде заключен картинг и ограничен достъпа на хора към него.
  • Място за предварително събиране на картингите преди тяхното влизане на стартовата линия.
  • Място където могат да бъдат разположена пожарна, няколко пожарогасители и екипировка.

                   Административна сграда на пистата е достъпна за хора с увреждане и е  с  площ около 650 кв.м. в нея се намират следните помещения :

  • Стая на съдии
  • Стая за засичане на време, трябва да има радио връзка между стая за засичане на време и управителите на състезанието.
  • Стая за дирекция на състезанието
  • Стая за секретариат по срещите
  • Стая на CIK-FIA
  • Стая за директора на състезанието и един чиновник
  • Стая за управителите, телефон или електронна система за комуникация трябва да има в тази стая. Факс свързан със зоната за техническа проверка. Телефонна или домофонна уредба свързваща стаята със стая за засичане на време. Радиостанция за свързване на всеки управител по отделно. На стената на стаята трябва да има картата на пистата и лиценза на пистата.
  • Медицински център (Лекарска стая, Лазарет, Допинг стая)
  • Брифинг зала за минимум 200 места
  • Конферентна зала
  • Тоалетни за администрацията на сградата
  • Тоалетни за външни посетители

{youtube}23raEn8K28I{youtube}

 

 

 


Warning: preg_match(): Unknown modifier '/' in /home/tehnt7nc/public_html/plugins/system/cache/cache.php on line 164